Cyberpunk nie rozwiał wątpliwości

Dodano: 11 czerwca 2018
cyberpunk

CD Projekt wyłożył część kart na stół i pokazał zwiastun swojej najnowszym produkcji – „Cyberpunka”. To wystarczyło by kurs CD Projekt wspiął się na chwilę na nowy historyczny szczyt.

Najnowsze dziecko CD Projekt „Cyberpunk 2077” zgodnie z założeniami graczy i inwestorów ma być wydarzeniem na miarę dotychczasowego największego hitu warszawskiego studia – „Wiedźmina 3”. Czy nim będzie wciąż nie wiadomo, a w związku z grą wciąż więcej jest niewiadomych niż faktów. W ostatni weekend rąbka tajemnicy miał uchylić pierwszy zwiastun „Cyberpunka” zaprezentowany na największych światowych targach branży komputerowej – E3w Los Angeles. Prezentacja się odbyła i wywołała mieszane uczucia wśród widzów – część przyjęła zwiastun nowej gry entuzjastycznie, część nie kryła rozczarowania.

Nadal niewiele wiadomo nic na temat daty premiery Cyberpunka.

Spot nowej produkcji CD Projekt wywołał chwilowy entuzjazm wśród inwestorów. Na otwarciu poniedziałkowych notowań kurs akcji warszawskiej spółki wystrzelił o ponad 3 proc., ustanawiając przez chwilę nowy rekord notowań na poziomie 159,8 zł. W trakcie sesji było już gorzej i kurs stracił 4 proc. w porównaniu z otwarciem notowań. Wysokie były za to obroty, które w połowie sesji przekroczyły 50 mln zł.

Żeby uświadomić sobie jak znaczenie dla CD Projekt ma Cyberpunk wystarczy rzut oka na historię i strategię warszawskiej firmy. CD Projekt wydaje jedną dużą, wysokosztową grę raz na kilka raz. Ostatnią produkcją był wspomniany „Wiedźmin 3” wydany ponad 3 lata temu. To właśnie Wiedźmin i oczekiwania związane z „Cyberpunkiem” wywindowały w ciągu ostatnich 3 lata kurs akcji spółki o ponad 600 proc., a samemu CD Projektowi pozwoliły dołączyć do indeksu WIG20, skupiającego największe i najbardziej płynne spółki na warszawskiej giełdzie.

Według zapewnień Adama Kicińskiego, prezesa CD Projekt, Cyberpunk 2077 ma być znacznie droższy i ambitniejszy niż ostatnia część Wiedźmina, którego produkcja kosztowała ok 90 mln zł, a budżet łącznie z wydatkami marketingowymi przekroczył 300 mln zł.

Autor: isk