Eurocash powiększył stratę

eurocash-

Mimo większej sprzedaży grupa Eurocash powiększyła stratę. To efekt wysokich nakładów inwestycyjnych firmy.

Eurocash odnotował w pierwszych trzech miesiącach br. 18,5 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 14,9 mln zł jaką ten hurtownik sprzedaży artykułów żywnościowych zanotował w analogicznym okresie 2017 r.

- Wynik finansowy grupy Eurocash wciąż jest pod wpływem wysokich nakładów ponoszonych na rozwój strategicznych projektów, których celem jest zapewnienie długoterminowej konkurencyjności niezależnym przedsiębiorcom prowadzącym sklepy detaliczne w Polsce - powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu.

Jego zdaniem w długim okresie inwestycje te przełożą się na wzrost konkurencyjności niezależnych polskich przedsiębiorców, prowadzących małe i średnie sklepy detaliczne, którzy są głównymi klientami grupy Eurocash.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły w pierwszym kwartale 5 mld zł i były o blisko 350 mln zł wyższe niż przed rokiem.

- W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż Grupy Eurocash wzrosła o 7,5 proc., czyli więcej niż cały rynek FMCG, który urósł średnio o 6 proc. Osiągnięty przez nas wynik jest tym bardziej znaczący, że nie jest on efektem przejęć, lecz związany był przede wszystkim ze wzrostem organicznym w segmencie hurtowym – dodał Jacek Owczarek.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

Od 2005 r. spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Autor: isk