PlayWay chwali się sprzedażą

Dodano:
PlayWay_qn7yq2bo4D,q250

PlayWay powoli zapomina wpadkę z grą „Agony”. Mniejsze produkcje warszawskiego studia sprzedają się całkiem przyzwoicie – klienci kupili już po pół miliona sztuk House Flippera i Car Mechanic Simulator 2018.

Jak podała spółka w czwartkowym komunikacie, do sprzedaży do klientów w sklepach online oraz w dystrybucji detalicznej trafiło ponad 500 tys. sztuk gry House Flipper oraz ponad 500 tys. gry Car Mechanic Simulator 2018. Gra House Flipper, która miała swoją premierę na platformie STEAM w maju. sprzedała się obecnie w większych ilościach niż Car Mechanic Simulator 2018 od początku premiery, która miała miejsce w lipcu 2017 r. - poinformował PlayWay. Ponad 500 tys. graczy nadal oczekuje na zakup Gry House Flipper na listach typu wishlist.

Rynek przyjął wyniki sprzedaży PlayWay z lekkim zadowoleniem – kurs akcji spółki wzrósł o blisko 2,5 proc. do poziomu 171 zł.

PlayWay jest deweloperem gier koncentrującym się na większej liczbie mniejszych projektów, zamiast tworzenia jednej dużej gry co kilka lat (jak ma to miejsce choćby w przypadku największej spółki z tej branży na GPW, warszawskiego studia CD Projekt). Od czasu do czasu PlayWay wypuszcza też większe produkcje – jak osadzona w świecie horroru gra „Agony”.

Jednak długo wyczekiwana premiera gry „Agony” okazała się dla PlayWay porażką wizerunkową. Złe recenzje oraz poziom trudności wpłynęły nie tyle na samą sprzedaż, ale podważyło wizerunek PlayWay jako maszynki do produkowania kolejnych hitów. A co gorsze kosztowało PlayWay załamanie kursu jego akcji. W kilka dni od premiery „Agony” (30 maja) akcje warszawskiego producenta gier potaniały o blisko 40 proc.

PlayWay szybko zareagował na porażkę i zlecił autorowi gry, swojej spółce zależnej Madmind Studio poprawienie „Agony”. Kolejnym etapem poprawy opinii graczy oraz recenzji "Agony" ma być wydanie nowej, nieocenzurowanej wersji gry - "Agony Unrated". Gra zostanie wydana za około trzy miesiące od tej chwili i zawierać będzie wszystkie poprawki z wersji podstawowej. Jak podał PlayWay wytworzenie gry razem z budżetem marketingowym kosztowało blisko 3 mln zł.

PlayWay od dwóch lat notowany jest na GPW. W pierwszym kwartale br. spółka zarobiła na czysto 15,7 mln zł, a cały poprzedni rok zamknęła zyskiem netto w wysokości 16,7 mln zł.

Autor: isk