The Dust porwał inwestorów

Dodano: 8 czerwca 2018
the dust

The Dust, producent gier mobilnych, który zaledwie dwa miesiące temu zadebiutował na rynku NewConnect planuje poszerzyć swoją ofertę o gry na urządzenia stacjonarne.

Specjalizująca się dotychczas w grach na telefony i tablety spółka poinformowała, że właśnie zaktualizowała strategię rozwoju i chce wprowadzić do swojego portfolio gry na pozostałe urządzenia (komputery PC i konsole), w tym zwłaszcza wykorzystujące technologię VR (virtual reality).

- To rynki charakteryzujące się bardzo dużym potencjałem oraz możliwością osiągania znaczących poziomów monetyzacji, co może mieć istotny wpływ na wyniki finansowe spółki – poda The Dust w komunikacie.

Zapowiedź poszerzenia zakresu działalności została dobrze przyjęta przez inwestorów, którzy rzucili się do kupowania akcji gamingowej spółki. Na otwarciu piątkowych notowań kurs The Dust skoczył o blisko 20 proc. do poziomu 5,77 zł za walor.

Dotychczasowy model biznesowy spółki zakładał produkcję gier jedynie na urządzenia mobilne, w dwóch segmentach: gry własne oraz gry na zlecenie firm zewnętrznych tworzone zwłaszcza w celach marketingu (advergaming).

Wraz ze zmianą strategii The Dust podjął decyzję o wydaniu gry "Frankenstein: Beyond the Time". Jej premiera na platformie Steam Early Access (urządzenia VR HTC i Oculus) będzie miała miejsce 29 czerwca 2018 r., a finalna wersja na platformach Steam (urządzenia VR HTC i Oculus, a także wersja na PC niewykorzystująca technologii VR), VivePort (urządzenia HTC) oraz Oculus Store (urządzenia Oculus) 1 sierpnia 2018 r.

Na każdej platformie gra będzie dostępna w technologii VR, a na Steam dodatkowo jako klasyczna rozgrywka na komputery PC skierowana do graczy nieposiadających urządzeń umożliwiających wykorzystanie VR.

Akcje The Dust od 16 kwietnia notowane są na rynku NewConnect. W zeszłym roku firma wykazała zysk na poziomie 230 tys. zł.

Autor: isk